Bayer – Be an Outsider

 

Insikt
I hundratusentals år var människan ett utomhusdjur. Med himlen som tak och savannen som golv. Sedan uppfann vi andra sorters tak och golv. Och idag har vi blivit inomhusdjur.

Faktum är att vi tillbringar omkring 90% av vår tid inomhus. Hur mår vi av det?

Lösning
Efter två långa pandemiår inomhus ville Bayer inspirera människor till att vara mer utomhus. I en undersökning frågade vi 1000 människor om deras vanor och attityder till att vara inom- och utomhus. Resultatet var tydligt. Hela 8 av 10 sade att de vill vara mer utomhus.

Kampanjen ”Be an Outsider” vill motivera alla, allergiker eller inte, att tänka annorlunda och upptäcka en ny vana – att öppna dörren till världen utomhus.

Uppdrag
Strategi, koncept, design, film, online, DOOH och POS.

Previous
Previous

Ät mer fisk!

Next
Next

Pop! Bakery